Saturday, 26 October 2013

Owh...Yang Mana Satu...

Hmmm...dilema...
Yang mana pilihan hati...bila sy suka hubby lak x berkenan..ye laa ape2 pon nk wat kena persetujuan hubby, x bleh main redah jer, dh 2 bln misi mencari 2nd car masih blom selesai...actually aku sedang mencari 2nd car utk hubby, skarg ni 2nd car adalah satria intan payung kesayangan ku sejak thn 2003, 1st car yg aku beli guna hasil titik peluh seniri setelah ditauliahkn sbg Lt Muda...So far performance satria tdk pernah menghampakan aku, x pernah memberontak atau menyusahkn aku ditengah2 jln mati enjin ke, x buleh start or berasap ke...sebab hubby aku pandai jaga dia, x sempat dia wat hal hubby bwk g tukar ape yg patut, klw harap aku x tau jd hape la satria tu..huhuu...lagipon hubby yg selalu bwk so dia tahu ape yg perlu tukar or tak...skang ni hati aku je yg memberontak nk tambah hutang...hihiii gatai tul lah!Ye la...hubby memg kerap pegi kl training golf, kekadang hubby bwk satria je berulang alik kl sebab 1st car hubby tgglkan utk aku & anak2, tp aku lak yg x smpai hati tgk hubby naik satria tu ke kl sebab satria tu manual & kecik, bila aku suh hubby bwk honda dia kata "xpe la pa sorg bwk keta kecik je, mama ngn anak2"...So memg dh lama aku nk carikan keta baru or 2nd hand utk hubby bwk g kl, pulak tu skarg hubby kerap ke uitm shah alam sbln 2x gak class dia. Aku rasa memg perlu aku ade komitmen bln2 bayor keta sebab bila dpt je duit sewa umah bln2 habis aku shopping tambahan pulak skrg tgh menjadi kegilaan jopian n Jhijab...hewheww...dulu service appartment aku tu company byr 3 bln skali, now payment monthly x sempat aku nk nyimpan dh settle aku shopping, aku rasa cam x nmpak je duit tu dibelanjakn utk ape, memg la nmpak jopian tu aku beli tp pkainye 2 3 thn je pastu dh x pkai dah kann..mesti nk beli jopian design baru pulak kan kannn...ngeh ngehhh...klw bleh x nk monthly yg tggi sgt, nk beli yg byr bulanan ngam2 dpt sewa umah 900 je...keutamaan pd bulanan yg bwh 600 sebab balance tu aku nk amek insurance utk ank2, memandangkn laki bini hado insurance, x kan nk biarkn ank2 x ber insurance kannn...hewheww...so skarg makcik x tau nk amek keto apo...antara short listed yg berkenan, mcm la nk beli bmw punye susah nye nk wat pilihan..hohoo...tggu la makcikk kayo, bila nk kayo ntah...hua hua huaa...

Sgt sesuei memandangkn minyak mahei...tp x muat lak nk buh set gop...


Hubby ckp dah la kocik, mahal lak tu...47k..fuhfuhh...

Saga FLX, yg ni kami berkenan, harga berbaloi & selesa..smart lah kaler ni...
Sbln serendah 460.00
Yg ini tersangat lah berkenan, sporty...tp set golf confirm x muat,
monthly serendah 644.00
Yg ini makcik suke gak tp mahei 90k++
Yg ini confirm muat set golf..


Hmmm...susah tul la nk wat keputusan yg mana satu...klw nk yg mahal angkat honda, yg murah skit angkat proton...huhuuu...pening..pening...walau ape pon keta yg bakal beli nanti, satria tidak akan ku jual...klw beli keta proton bleh dpt 5k tu tolak ngn ape2 jenis keta proton lama yg kite ade, tp satria tu bnyk berjasa ngn ku...keto bercinto den dulu tu, bnyk kenangan suke dan duka, masa subby x cukup duit aku buatkn keta sewa..dh lps kawen g honeymoon, blk umh mertua pon hayun keta tu jugak, bwk mertua jln2 penang pon satria tu la jugak..


 sayang kamu ketat2...hikhikk...

Jadi x jadi nanti kite story mory lain ye...mata dh ngantok, mau tdo sudaa...bubye!







1 comment: